RE: [OT] Rezavìjící francouzské reaktory

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Pátek Srpen 26 15:10:06 CEST 2022

No nebylo to zase tak dramaticke
https://www.sujb.cz/jaderna-bezpecnost/ines/udalosti-na-je-hodnocene-ines-0-a-vyse/udalosti-na-jadernych-elektrarnach-archiv/rezavy-reaktor-v-temeline-podruhe

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudeček
Sent: Friday, August 26, 2022 10:08 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] Rezavìjící francouzské reaktory

Vzpomněl jsem si na jeden dávnější incident z Temelína, nebo Dukovan:
Na konci procesu výměny paliva přetekla voda s kyselinou boritou, která normálně má být jen uvnitř reaktoru, přes jeho okraj a ve spolupráci se vzduchem způsobila korozi všeho možného.

A pak indický, soudobý: Potrubí, na jehož vnější straně je CO2 v jedné elektrárně brutálně zkorodovalo, až tak, že došlo k úniku vody z něj.
Stalo se to jen v jedné z elektráren, kde to tak mají. Závěr:
Kontaminovaný CO2.

No a když si přidám občasné zdejší zprávy o kvalitě francúzkich robotníkov v CERNu, dovedu si představit, že ve FR JE se mohou dít podobné věci a dlouhodobě zůstávat neřešeny.

PH