Re: [OT] Rezavìjící francouzské reaktory

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Srpen 26 09:32:31 CEST 2022

Neviem o co presne ide a ani nemam chut to zistovat.

Ale aj bez toho aby som to skumal, podstaty prusvihu mozu byt dve - jedna,
ze nieco koroduje co nema, znamena, ze bud bol pouzity iny material/postup
nez mal, alebo ze vol pouzity ten materila/postup ako mal len sa zistila
nejaka nova skutocnost/vlastnost. Oboje je netrivialny problem. Druha
podstata je, ze to smrdi rozsiahlymi odstavkami v obdobi hlbokej
celosvetovej energetickej krizy, ktoru si ako ludstvo nemame ochotu nahlas
priznat.

Vcera slovensky Urad pre jadrovy dozor povolil zavazat palivo do tretieho
reaktora elektrarne Mochovce (zaciatok vystavby bol v roku 1987). Pokial
viem, spolu s Oikuluoto 3 toto je v case siroko-daleko jediny novy
europsky jadrovy reaktor. No a pri tej prilezitosti som sa pozrel na
stranku toho uradu, stiahol si 140-stranove odovodnenie toho rozhodnutia
(vyzivne v mnohych ohladoch, v podstate ide o rozsiahle odovodnenie
odmietnutia staznosti organizacii typu krajinska vlad Dolneho Rakuska
(ktori nepochopili ze na oficialnu staznost treba poslat opeciatkovany
podpisany papier), rakuskej environmentalnej organizacie, apod., voci
povodnemu rozhodnutiu spred roka). Ale nie to som chcel, ale ze pri tejto
prilezitosti som si nahodou vsimol toto:
https://www.ujd.gov.sk/informacia-o-kontrole-zvarovych-spojov-na-3-a-4-bloku-je-mochovce/

wek