Ochrana IO-pinov

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Srpen 25 21:11:38 CEST 2022

[preposielam]

Ahoj,

ja som sa chcel prave tej odporovo-kondenzatorovej zmesy suciastok vyhnut a
urobit si to maximalne jednoduche s vyuzitim parazitnych vlastnosti
suciastok. Myslim, ze pri tlacitkovych vstupoch sa daju pouzit aj tie
pomale transily. Pri softwarovom SPI to ale uz asi nepojde, tam bude hrat
svoju ulohu ta kapacita transilu. Inak ta siet, ktoru spomenul p.Andel by
bola asi idealna, ale dostupnost je nulova. A to bol vlastne impulz ku
mojej otazke na ochrany TVS vs Zenerky. Nasiel som SD05 ci xbp1013, ale tie
maju velku kapacitu, takze to chce pomocny driver na vystupoch. A na ten
zase nie je miesto na plosaku. Takze este pozriem tie Zenerky a uvidim, co
dalej. Este som nenapisal, ze potrebujem aj vstupy aj vystupy.

A.

Zdravím, kdysi jsme to dělali pro pomalé signály podobně jako je to ve
schematu pračky. Pokud lze dát do série rozumně velký odpor a následně
signál zatlouct kondikem, úplně to stačilo i na 4kV bursty. Samozřejmě musí
mít vstup procesoru ochranné diody: