Re: OT Re: Aliexpress - doručování - Návštěva lokálního depa ČP
Stanislav Šmejkal
smejkal na smejkal.com
Čtvrtek Srpen 25 15:02:08 CEST 2022
Petře, já ale nechci, aby pošta zkrachovala. Mě jenom nebetyčně štve,
jak moc je ten podnik zabedněný a vyklízí trh tam, kde má silnou pozici
a pak jak to ptáče jenom otvírá zobák a chce nakrmit.
Mám v blízké rodině pošťáka (dělala na centrále v Politických vězňů),
mám místostarostku bývalou vedoucí větší pošty, na meziobecních
setkáních se léta stále dokola řeší pošty, pošty, pošty a k tomu pošty
partner. Přitom si pošťáci nevidí do úst, stále hledají problémy jinde -
stát, zákazníci, covid, konkurence, obce, firmy a tak stále dokola.
Přitom ten problém je v tom, že se trh doručování už asi dvacet let
významně proměňuje, velcí podavatelé mají daleko více možností, jak
doručovat, velká část pošty změnila povahu na elektronickou, papírové
faktury mi pravidelně posílá už jen Česká pošta.
O to více mě to štve od našeho admina, který pracuje v poměrně moderní
části podniku, služba Dopis online je zrovna věc, která by mohla být
jedním z mnoha potřebných zlepšení, ale ač ji používám dlouho, nic se na
ní nevylepšuje, je zamrzlá úplně stejně jako velká část podniku.
Mimochodem, stesky o tom, že faktura za službu Dopis online mi chodí
faktura "poštou" zhruba osmý den po fakturačním období, jsem tu už asi
psal. A svědčí to o tom podniku strašně moc.
Ne, nechci, aby pošta zkrachovala, ale prozatím to vypadá, že jí jde
opravdu jenom o úhradu ztráty a nic jiného se v tom podniku k lepšímu
nehýbe.
Standa
P.S.: Ten ZBOX jsem zkusil, stejně jako Jindru mě zajímá, jak to bude
pokračovat, jaké budou podmínky a tak.
Dne 25.08.2022 v 14:32 Petr Zahradník napsal(a):
> Stando, nebudu komentovat jednotlivé části, to asi nemá smysl. Jen ti chci dát kamarádskou radu. Jak s ní naložíš, to už záleží na tobě.
>
> Zásilkovna podle mě do budoucna není cesta. Když tato služba začínala, tedy když paní Kijonková okoukla tento model v cizině a přinesla ho k nám, vypadalo to zajímavě. V té době tu s podobnou službou byla Uloženka, která se totálně zabila. Nicméně časem se ukázalo, že to není zdaleka tak růžové, jak to vypadá. Nevím, kolik zásilek přes Zásilkovnu odesíláš nebo přijímáš, možná jsi to ještě nezjistil. Ostatní ovšem ano. Jinými slovy, pokud to funguje, je to fajn. V okamžiku, kdy nastane sebemenší problém, Zásilkovna se k tomu nechce znát. Nedovoláš se, nereagují na nic, odpovídají nejdříve po dvou týdnech, a to ještě obecné nesmysly. Zásilky se ztrácejí, ano, to se ztrácejí u každého dopravce, ale tady je ani nehledají a nechtějí dávat náhrady. Nic se nehledá, nedohledá, mlží, v podstatě ani nemlží, protože se nekomunikuje. Měsíce.
>
> Řeknu ti upřímně, nebyl bych nadšený, kdyby pošta zkrachovala a přestala fungovat. Už se mi samozřejmě stalo, že jsem se musel s poštou dohadovat, ale nakonec jsem se vždycky někam dovolal, dohádal, vyhádal si to. V Zásilkovně je to konečná, tam nic nevyhádáš. Protože nemáš s kým 😊
>
> Samozřejmě je fajn, že existuje konkurence pošty, to bezesporu. Ale spíš je potřeba, aby té konkurence bylo co nejvíc, a aby zůstala i ta pošta. Kdysi jsem posílal poště i 200 tisíc ročně, na jednoho člověka myslím docela dost. Dnes to je zlomek toho. Ale přesto jsem si jistý, že je tu pošta potřeba.
>
> Petr Zahradník, počítačový expert
> e-mail: clexpert na clexpert.cz
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
> Petr Zahradník, Computer Laboratory
> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
Další informace o konferenci Hw-list