Re: OT Re: Aliexpress - doručování - Návštěva lokálního depa ČP

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Čtvrtek Srpen 25 15:02:08 CEST 2022

Petře, já ale nechci, aby pošta zkrachovala. Mě jenom nebetyčně štve,
jak moc je ten podnik zabedněný a vyklízí trh tam, kde má silnou pozici
a pak jak to ptáče jenom otvírá zobák a chce nakrmit.

Mám v blízké rodině pošťáka (dělala na centrále v Politických vězňů),
mám místostarostku bývalou vedoucí větší pošty, na meziobecních
setkáních se léta stále dokola řeší pošty, pošty, pošty a k tomu pošty
partner. Přitom si pošťáci nevidí do úst, stále hledají problémy jinde -
stát, zákazníci, covid, konkurence, obce, firmy a tak stále dokola.

Přitom ten problém je v tom, že se trh doručování už asi dvacet let
významně proměňuje, velcí podavatelé mají daleko více možností, jak
doručovat, velká část pošty změnila povahu na elektronickou, papírové
faktury mi pravidelně posílá už jen Česká pošta.

O to více mě to štve od našeho admina, který pracuje v poměrně moderní
části podniku, služba Dopis online je zrovna věc, která by mohla být
jedním z mnoha potřebných zlepšení, ale ač ji používám dlouho, nic se na
ní nevylepšuje, je zamrzlá úplně stejně jako velká část podniku.
Mimochodem, stesky o tom, že faktura za službu Dopis online mi chodí
faktura "poštou" zhruba osmý den po fakturačním období, jsem tu už asi
psal. A svědčí to o tom podniku strašně moc.

Ne, nechci, aby pošta zkrachovala, ale prozatím to vypadá, že jí jde
opravdu jenom o úhradu ztráty a nic jiného se v tom podniku k lepšímu
nehýbe.

Standa

P.S.: Ten ZBOX jsem zkusil, stejně jako Jindru mě zajímá, jak to bude
pokračovat, jaké budou podmínky a tak.