Re: OT Re: Aliexpress - doručování - Návštěva lokálního depa ČP

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Čtvrtek Srpen 25 14:50:13 CEST 2022

No tak abych byl upřímný, udělal jsem podobnou chybu, obojí bylo za
období leden - srpen, takže to nebylo ročně 240 mil. Kč, ale 375 mil.
Kč. Za těch cca 7000 Kč ročně bylo tenkrát té nafty více než 200 litrů.

Důležitější je ten pokles, ale o tom žádný zaměstnanec pošty nechce
slyšet. Za 81 Kč za dopis vezmu auto a místo toho, abych jel s dopisy na
poštu, objedu si o víkendu katastr a ty chalupáře si pořeším napřímo. I
když započítám svoji práci a telefon, vyjde mě to levněji než
prostřednictvím pošty.

Příklad 50 minut starý:
Přišel mail z kraje (původně z Ministerstva vnitra) s podmínkami České
pošty na doručování hlasovacích lístků. Dva dokumenty o celkem osmi
stranách, navíc s odkazem na ceník na webu. Za doručení jedné sady
hlasovacích lístků chce pošta 9,90 Kč (vč. DPH), u nás jsou obecní i
senátní volby, takže 19,80 Kč za voliče, a to pouze v případě, že si
službu objednáme pro celou obec a lístky dodáme v obálkách 10 dnů
předem. Cena: 3168 Kč za 160 voličů.
To raději seženu místního studenta, který to za odpoledne oběhne, ale
tomu mohu podle směrnice zaplatit pouze 5,54 Kč/obálku, takže dostane
"jen" 1773 Kč. Tuto částku celkem nedávno chtěla i Česká pošta.

Přitom je doručení hlasovacích lístků otázka jedné, možná dvou obchůzek,
mají to k dispozici 4 pracovní dny, za docela pěkné peníze, na naftu to
raději nepřepočítávám.

Standa