Re: Aliexpress - doručování - dotaz na Admina (RV)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Srpen 19 11:52:42 CEST 2022

Mám to zhruba od začátku roku úplně stejně - z Ali z Číny mi neprochází
prakticky nic (přišla nějakým omylem jedna ze sedmi), trasování vede až do
okamžiku, než to zahlásí vypuštění k doručení, pak zmizí a něco ji sežere.
Číňan se většinou cuká, protože to občas vidí i jako doručené, takže ani
dispute k ničemu nevede. Přišel jsem takhle o šest zásilek, z toho jedna
reklamována úspěšně.

Co objednám ze skladů po Evropě, to projde - takže jsem přestal objednávat z
Číny a beru to od lokálních překupníků s několikanásobnou přirážkou.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "petr512" <per512 na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, August 19, 2022 10:33 AM
Subject: Aliexpress - doručování - dotaz na Admina (RV)

Jak vlastně pracuje Česká pošta se zásilkami z Číny?

  Nějak se mi začaly ztrácet zásilky z května/června 2022. Za
posledních mnoho let (určitě více než 7) jsem měl jednu reklamaci, kdy
bylo nedodáno a jedno nové poslání prodejcem, který nastavil poloviční cenu.

  Dle trasování projdou zásilky celním řízením, jsou předány/přijaty
místní doručovací společnosti a pak NIC!.
  Čekám, čekám a čekám. Uplyne maximální čas pro doručení, Ali případ
uzavře, já reklamuji nedodání, ze tří případů v jednom jsou peníze
vráceny. Dnes přibyla čtvrtá zásilka, která nabyla dodána.
  Číňané se brání, že zásilku vždy odeslali, ode dvou to byl už
několikátý nákup během posledních dvou let, předtím vždy v pořádku
zásilky dorazily do 3-5ti týdnů, takž možno napsat, že prodejce je
ověřený....

  Jsou dva typy čísel zásilek:
1. LF123456789F - neztratila se ani jedna, trasování, včetně webu České
pošty sedí i doručení.
2. CZ123456789012 - tyto zásilky se mi ztrácejí, trasování je podivné,
vždy skončí předáním místní doručovací společnosti a pak NIC.... U
některých zásilek dojde na trase ke změně typu zásilky (asi v Číně) na
typ LFxxxxCZ a pak dojde bez problémů, hlavně při agregaci více balíčků
do jednoho, což je pozitivní a navíc se neztrácí :-)
  Můžete mi a asi nejen mi, prosím, vysvětlit jak Česká pošta zachází s
těmito dvěma typy zásilek a proč se typ CZxxxx ztrácí? Dle mého se to
děje na 99% už v republice, tj. problém ČP, ale rád bych v tom měl jasno...

--

  PetrP