Re: ponorné čerpadlo

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Srpen 18 09:33:51 CEST 2022


U Škody 120 bylo zubové čerpadlo s komutátorovým motorem. Motor oddělený od
vody.
U Š 100 bylo odstředivé čerpadlo s motorem na uzávěru nádržky k taky mimo
vodu) a vrtulkou ponořenou na dně.  Spojené hřídelkou..

středa 17. srpna 2022 Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz> napsal(a):

> Jak to mělo vlastně v "předBLDC" časech třeba čerpadlo v ostřikovačích v
> autech?
>
> PH
>
> Dne 17.08.2022 v 17:23 Vláďa Anděl napsal(a):
>
>> tak jsem z motoru ztáhnul vrtulku a pak šel motorek vytáhnout. Motorek má
>> zvlášť komůrku a skutečně hřídel prochází z jedné komůrky do druhé přes o
>> kroužek, který je vymletý, že v něm má hřídelka milimetr vůli. Ale stejně
>> jsou na tom i ložiska. Takže asi jo, kdysi to možná i těsnilo.
>>
>> Anděl
>>
>> Dne 17.8.2022 v 16:35 Petr Labaj napsal(a):
>>
>>> Asi by EU konečně měla zakázat rozebírání spotřebičů, aby pak obyvatelé
>>> nebyli emočně zatěžování věděním, co je uvnitř.
>>>
>>> Ten komutátorový motor ve vodě mi přijde docela drsný. Na čistou pitnou
>>> vodu budiž. Ale pokud to někdo použije třeba do nějaké fontánky v jezírku,
>>> tak pak nějaké řasy a jiné chuťovky přímo do motoru, to bude bezva. Píšou
>>> tam "i na pitnou vodu", nikoli "jen na pitnou vodu".
>>>
>>> A to pomíjím fakt, že pokud je motor skutečně komplet ve vodě, tak kotva
>>> motoru musí mít slušný odpor a tedy ztráty z toho, jak musí točit tou vodou
>>> v pouzdře motoru.
>>>
>>> Nějak se s tím nemůžu porovnat a říkám si, jestli to není nějak jinak.
>>> Že třeba je suchoběžné, a až nějakou poruchou těsnění výstupní hřídele se
>>> dostal i motor do vody.
>>>
>>> PL
>>>
>>> ********************
>>>
>>> Dne 17.8.2022 v 12:24 Vláďa Anděl napsal(a):
>>>
>>>>
>>>> Dobrý den,
>>>>
>>>> po necelých dvou letech mi odešlo ponorné čerpadýlko
>>>>
>>>> https://www.svetkaravanu.cz/ponorne-cerpadlo-comet-elegant-
>>>> 12-v-10-lmin-05-baru
>>>>
>>>> tak, že někdy po zapnutí začalo pískat ložisko a někdy se čerpadlo
>>>> rozeběhlo, až když jsem pohnul vrtulkou. Byl jsem byl zvědavý, jak je to
>>>> udělané uvnitř. Čekal jsem bezkomutátorový motor s halovkama a s magnetem
>>>> na rotoru, jak je to běžné u motorů ve větrákách a stator s napojením šňůry
>>>> zalitý nějakou hmotou. Rozřezal jsem plastový obal.
>>>>
>>>> https://vaelektronik.cz/fotky/cerp1.jpg
>>>>
>>>> https://vaelektronik.cz/fotky/cerp2.jpg
>>>>
>>>> Nestačil jsem se divit, je v tom běžný komutátorový motorek potopený ve
>>>> vodě. Pak ale nechápu, proč tam mají omezenou déklu souvislého chodu na 15
>>>> minut a dalších 15 minut chlazení. Přece ve vodě se to nemůže přehřát.
>>>> Přítelkyně to měla v bazénku, ze kterého hadicí zalívá a někdy než obejde
>>>> zahradu, jí to trvá i přes půl hodiny. Podle katalogového listu je to
>>>> německý výrobek, to se teda Němci moc nepředvedli. Nejspíš to teda jen
>>>> přebalují z čínských krabiček... Kdyby měli aspoň  tu vrtulku líp
>>>> vytvarovanou, jako to bývá v moderních topenářských oběhovkách, mohlo to
>>>> mít možná o dost vyšší účinnost.
>>>>
>>>> Anděl
>>>>
>>>>
>>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220818/091e4b81/attachment-0001.htm>


Další informace o konferenci Hw-list