Re: ponorné čerpadlo

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Srpen 17 18:23:34 CEST 2022

Asynchronní motor bude mít navíc hladký rotor.
Takže se ve vodě otáčí hladký válec.
Ale u toho malého DC motoru bude zřejmě rotor klasické konstrukce, tj. s
výraznými póly.
Takže odpor toho rotoru, který by se otáčel ve vodě, by byl možná větší,
než odpor té malé vrtulky.
Takže by spotřeboval většinu energie jen pro sebe, bez čerpacího efektu.

PL