Re: Zrcadlovky končí (bylo:Re: Stacionarni foťák)

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Neděle Srpen 14 15:18:30 CEST 2022

Je to prostě vývoj. I když je starší technologie v mnoha ohledech lepší,
jednou ustoupí kvůli počtu prodaných kusů a jednotkových nákladů.

Nedávno jsme diskutovali letecké snímkování. Není to tak dávno, kdy jsme
cvičně stavěli protipovodňové zábrany ve Veselí nad Lužnicí, a po
dokončení se muselo s bouráním čekat, než přiletí letadlo kvůli
fotodokumentaci. Dneska ... prostě dron.

Letecké fotky obcí, staveb, akcí - to už je taky historie. Fotíme to
foťáčky na dronech, přitom to léta fungovalo s profesionálními fotografy
se zrcadlovkami. Cenově jsme teď o řád jinde.

Celou republiku pro mapy.cz dneska nafotí 2 letadla - OKGIS a OKTGZ.
https://www.facebook.com/stanislav.smejkal/posts/pfbid02wzNL2URDmGwNjwhdgv2puq9yNLRPotz2mzjg7JYqaz6qFCMVFaxcj7TabfGYVXerl

Prostě se zase jeden segment ekonomiky marginalizuje. A jiný se rozvíjí.

Standa