Linux - systémový dotaz

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pátek Srpen 12 14:41:56 CEST 2022

Nevím jestli jsou k dotazu potřeba i tyto doplňující informace, ale
pro úplnost je připojuji.

Mám RPi a k tomu připojen LCD (ST7789) po SPI. LCD je nakonfigurován
pomocí overlays.dts. Po zapnutí RPi vidím část bootovací sekvence, ale
ne celou od začátku což mi trochu vadí, ale to není to zásadní na co
bych se chtěl zeptat, ale kdyby někdo věděl jak ji nechat zobrazit
celou (asi je to věc podpory kernelu toho displeje, ale ten by tam měl
být nicméně jsem musel upravit overlays.dts, protože soubor, který
jsem našel měl jinak definované piny pro podsvícení a CS...).

Mimo overlays.dts jsem tedy nastavil/upravil následující. Myslím, že
abych tu bootovací sekvenci viděl a následně jsem mohl spustit
automaticky po nabootování můj program v konzolovém režimu:

Úprava cmdline.txt (přidat na konec)
fbcon=map:10 fbcon=font:VGA8x16

nano /etc/systemd/logind.conf
NAutoVTs=1

systemctl edit getty na tty1.service
[Service]
ExecStart=/home/pi/muj_program
StandardInput=tty
StandardOutput=tty

Po zapnutí napájení na RPi nabootuje systém a spustí se můj program (v
"textovém" konzolovém - používám ncurses).

A teď k problému... ten je, že mi "ujíždí" kurzor. Asi (určitě) se na
pozadí něco vypisuje co není moje a to ovlivňuje jeho polohu. Takže
když mám v programu příkaz mvprintw(1,5,"test"); tak mi text občas
vypíše na úplně jiné souřadnice. Schválně jsem si kurzor nevypnul,
abych ho viděl "blikat" a třeba po cca 10 vteřinách spuštění mého
programu se  kurzor přesune úplně doleva dolu a sem tam se přesune
jinam.

Asi dělám něco špatně a plně jsem nepochopil jak to funguje. Cíl je,
aby se zobrazovala bootovací sekvence (nebo něco místo ni hlavně aby
nebyla "tma") a následně se mi spustil můj program bez toho aby na
pozadí něco otravovalo. Nejspíš je problém v tom, že to všechno běží
na TTY1. Ale nepřišel jsem na to jak to změnit resp. změnit to tak,
abych viděl jak boot tak i následně můj program...

Děkuji
MG