Re: Arduino Nano - napájení přes 3V3 pin

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Srpen 12 13:36:36 CEST 2022

Obávám se, že jsi úplně přesně nepochopil některá slovíčka.

- existuje drobný rozdíl mezi slovy vstup a výstup. Piny 5V a 3V3 jsou
VÝstup z arduina. Napájet něco přes "výstup" je zvrhlost.
- Arduino nano používá téměř výhradně kmitočet 16MHz. V datasheetu
(https://ww1.microchip.com/downloads/aemDocuments/documents/MCU08/ProductDocuments/DataSheets/ATmega48A-PA-88A-PA-168A-PA-328-P-DS-DS40002061B.pdf)
na straně 2 je odrážka "Speed Grade" a tam je uvedeno, že pro frekvence
větší než 10MHz je pracovní napětí 4,5 - 5,5V
- když už jsme u toho co je vstup a co výstup, tak pin 3V3 je výstup z
LDO umístěného na převodníku USB-serial a nemá nic společného s
napájením procesoru.

Takže shrnuto a podtrženo - Arduino Nano ti na 3V3 nepoběží.
Můžeš si najít nějaké Pro Mini, které je 8MHz a tam se ti to povede.
https://www.aliexpress.com/item/1005001621723982.html
Můžeš si najít arduino s chipem LGT8F328, který funguje v rozsahu
1-32MHz (vnitřního oscilátoru) v rozsahu 1,8V-5,5V (podle čínského měření)
https://www.aliexpress.com/item/1005004180915641.html

pro to LGT je pochopitelně nutné vyhodit stabilizátor a pak je možné jej
napájet pinem 5V