Re: OT: Elektroměrový rozvaděč a případná fotovoltaika.

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Srpen 11 10:51:47 CEST 2022

V článku autor zavrhuje verzi bez přetoku do sítě. Pominu důvody...
Virtuální baterie je i teď na hranici ekonomického efektu. A přebytek je
při současné ceně akumulátoru rozumné dávat do aku, ohřevu UV, bazénu
nebo nabíjení elektromobilu.

Jenže i když střídač hlídá přetok, neuhlídá ho na 100 %, ale na cca
99.5%. Takže nepatrný bude. Ale ten nepatrný přetok dokáže udělat i
třífázový motor, který chvilku při odlehčení se zachová jako generátor.

Je někde uvedeno nebo máte zkušenost, jak velký přetok je přípustný nebo
na něj kašlou?

Martin Záruba