RE: OT: Lepení hliníku

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Středa Srpen 3 11:51:46 CEST 2022

Praktický (můj) nevyžádaný pohled - nechal bych hliník  hliníkem a udělal to buďto z klasického železa nebo z nerezu. Oboje svaří dnes kde kdo. Železo zinkovat - to už taky udělá kde kdo.
Stejně to vahou té nosné části nezachráníte pokud na to date 120 kg prken. Takhle to bude "navždy" a cenově to vyjde plus minus stejně ne-li lépe.
Hliník v takovémto prostředí je mrcha a bude vám oxidovat.
Teda samozřejmě pokud nemáte zdroj levného hliníku.
J.V.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Monday, August 1, 2022 2:39 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: Lepení hliníku

Ad skepse k lepení:
Někde v automotiv nebo aspoň v normálním průmyslu je to něco jiného.
Tomu lepení dané konstrukce předchází vývoj a následné testování.
A výrobci většinou v tom mají už předem nějaké know-how, nezačnou bezhlavě místo mechanického spojování lepit ze dne na den.

U amatérského jednorázového projektu s omezenými zkušenostmi a omezeným vybavením je to trochu něco jiného.

U mechanického spojení (šroubovaného nebo nýtovaného spoje, nebo třeba jen chytře navržené "skládačky" bez dalšího spojování) je pravděpodobnost chyb a slepých uliček asi mnohem menší, než u pokusů s pevnostním lepením kovů do nepříznivých venkovních podmínek.

Tak proto ta skepse (aspoň u mě).

PL