RE: Ohřev solárních panelů

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Pondělí Srpen 1 14:47:36 CEST 2022

Nebo třeba rovnou hybridní panel

https://endef.com/wp-content/uploads/2020/06/ecomesh_ENG.pdf

ale je to podle mě slepá větev vývoje a líbí se mi jak tady řešíte problem který neexistuje 😊

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: pondělí 1. srpna 2022 14:33
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Ohřev solárních panelů

Taky jsem si to spočítal, že té hadice by muselo být hodně.
Já bych to nelepil, ale jen mechanicky přitlačil nějakou deskou. Třeba s ohledem na nízkou cenu deskou z vodovzdorné překližky, případně ještě lakované.
Nejlevnější by mohlo být připlácnout k tomu zezadu deskový radiátor.
Nevím, jestli se ještě takové radiátory dělají, ale ve starém domě jsem měl plechové deskáče, které měly povrch hodně plochý.

Já bych jako bonus bral spíš tu teplou vodu navíc, než zvýšenou elektrickou účinnost.
A možná trochu zvýšenou životnost panelů.

PL