Re: OT: Lepení hliníku

David Obdržálek David.Obdrzalek na mff.cuni.cz
Pondělí Srpen 1 13:00:08 CEST 2022

Z odpovědí je cítit skepse k lepení. Česká firma 5M se přímo zabývá lepidly pro
konstrukční lepení:

https://www.5m.cz/produkty/lepidla/konstrukcni-epoxidova-lepidla

    "
    Lepidla LETOXIT® KFL (foliová) a LETOXIT® PL (tekutá) se používají při lepení
    nejčastěji kovových konstrukcí a dílů (hlavně z hliníku nebo nerezové oceli), kde
    jsou kladeny vysoké nároky na pevnost spoje, teplotní odolnost a dlouhodobou
    stabilitu. Tato lepidla jsou vhodná hlavně pro aplikaci v automobilovém nebo
    leteckém průmyslu.
    "

Zajímavá jsou ta foliová, kde se z folie nůžkama vystřihne správný tvar mezi lepené
věci, složí se to dohromady a pak se to na chvíli ohřeje na 120 stupňů. Na tenhle
rošt teda sice asi nepoužitelné kvůli rozměrům, ale třeba se to někdy někomu může
hodit, zapíct v troubě to jde dobře a nesmrdí to.

Na webu teď koukám, že píšou o minimálních objednávkách, ale já když jsem to před
lety potřeboval, tak jsem tam zavolal a poslali mi malý kus, vydržel mi několik let,
lepil jsem s tím věci zvíci pár cm2.

Mají ale i lepidla tekutá, klasická dvousložková (ale tam se obávám, že malý kousek
těžko pošlou ;-)

D.O.