Malé TČ vzduch voda

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Pátek Duben 29 18:10:23 CEST 2022

Zdravím konferenci,

vím, že tady je řada odborníků na TČ. Mám teď po přepanelování od jara
hodně přebytků z FVE a je předpoklad, že by se tím snad na jaře i na podzim
dalo přitápět. Pálím to v akumulační nádrži a TUV přímo do spirál. Je
špatný nápad pořídit nějaké malé TČ a násobit tu energii topným faktorem?

Díval jsem se na ty bazénová TČ, ty jsou poměrně levná, ale pokud jsem si
všiml, tak je to jen on/off a teplota max do 35°C. Moje představa by byla
to modulovat podle přebytku (informaci mám k dispozici z wattrouteru). Dá
se to nějak realizovat, nebo to je utopie? K dispozici mám nádrž TUV 250 l
a akumulačku 1000 l. Z té aku je reálné to rovnou odebírat do topení. V
létě by TČ asi po nahřátí TUV převážně stálo, nebo bych mohl dohřívat
bazén. Pokud je modulace problém dá se sehnat / postavit něco malého on/off
s výkonem třeba jen 1kW - 2kW ?

Bral bych to jen takový doplňkový zdroj na přechodná období a v zimě na
výpomoc pokud by náhodou svítilo, aby pokud vytéká elektřina do sítě
nemusel zbytečně startovat plyn nebo krb s teplovodním výměníkem.

Díky,

Honza Půhoný