Re: Délka prutové antény

Středa Duben 27 10:10:56 CEST 2022

Odpovím si sám, pro 88 MHz je to 62 nebo 69 cm, pro 108 MHz 76 nebo 85 cm:

https://old.seapraha.cz/download/Doporucene_zapojeni_anteny_pro_VF_moduly.pdf

http://ok1tvl.nagano.cz/antena_lw.html

Z toho plynou dvě věci: 1) není univerzální délka pro celé VKV pásmo a 2)
nevychází zrovna malá.

60-70 cm jsem neviděl na žádném autě, běžně se prodávají 30-40 cm náhradní
pruty (nebo ještě kratší špačky). U různých přenosných a kapesních
přijímačů se používají teleskopické antény, případně se používá kabel od
sluchátek jako anténa, typicky u mobilů s rádiem - ale už jsem měl v ruce i
mobil, který hrál bez toho, jen na nějakou vestavěnou malou anténku pár cm.

P.K.

út 26. 4. 2022 v 16:27 odesílatel Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>