Re: Délka prutové antény

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Duben 26 15:58:16 CEST 2022

Ale to nepopírám. S dobrým tunerem přizpůsobíš všechno  - vidličku i
řetízek od splachovače.
Jde o to, že když LW budeš dělat, tak jak píše BUH :
ALE pro dobrou účinnost  *nemůže* mít LW  libovolnou délku, ale vždy to
měly být být násobky lambda/2.
Už chápete proč jiné délky nazývám "zmršeninami"? Obrázek představuje
elektroinstalaci a potrubí v domě. Nic nepomůže ani dokonalé uzemnění
vedené nejkratší cestou po vnější straně domu.

Ta animace platí - pokud to nebude lambda půl tak cituji dále:
"Jiná délka než lambda/2 způsobí nemalou radost obyvatelům domu a
pravděpodobně i sousedům. Ztrácíme drahocennou energii. Velmi si zhoršíme
příjem, protože vedení které vyzařuje tak taky přijímá a přímo "nasaje"
veškeré rušení ze sítě. "

Jde o tu účinnost té antény, pokud nebude půlka a násobky tak nároky na
zemní systém rapidně stoupají s klesající impedancí...

Já jsem si s tím před lety dost hrál a v podstatě je to přesně tak. Vyladím
cokoliv, jakoukoliv délku, ale na vzdáleném SDR  byl signál jak noha jen v
případě cca 42 metrů drátu.
Musel jsem kvůli tomu prodloužit kotvení až na další dům nevodivým lanem.

út 26. 4. 2022 v 14:22 odesílatel Tomáš Hamouz <
konfery.tomas.hamouz na seznam.cz> napsal:

> A ještě k tomu přizpůsobení LW - vše je jen otázka přizpůsobení. Pokud se
> mezi napaječ a LW vloží anténní tuner (pí nebo T článek, jak to vyjde
> lépe), není problém přizpůsobit anténu téměř libovolné délky a pak už
> neplatí ta animace o nutném násobku lambda. Velmi poučné je hrát si se
> Smithovým diagramem. Jak se projeví sériová impedance, jak se projeví
> paralelní impedance, jak se projeví kus kabelu. Cílem je přetransformovat
> aktuální impedanci antény (v obecném bodě, ne jen kmitnu či uzel) na 50
> ohmů. Pak je vše ok a nic v baráku nevyzařuje, protože veškerá energie jde
> [...]
Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>