RE: Délka prutové antény

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Duben 26 11:28:20 CEST 2022

Do akej frekvencie je ta cievka este rozumna, nez zacne produkovat viac strat nez uzitku?
Typoval by som ze tak do 50MHz. Potom uz zacina dlzka anteny byt dostatocne skladna a cievku netreba.

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jirka Mww
Sent: Tuesday, April 26, 2022 11:00 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Délka prutové antény

Dost se taky používají pruty délky 5/8 lambda s vloženou civkou, která kompenzuje imaginární složku impedance a reálná má pak hodnotu okolo 50 ohmů

Dne po 25. dub 2022 20:58 uživatel balu <balu na k-net.fr<mailto:balu na k-net.fr>> napsal:
mas pravdu. Polvlnne anteny (dipol) su symetricke a dlhe polovicu
vlnovej dlzky. Prutove anteny su obycajne monopol, ktory ma referencnu
plochu a je dlhy stvrtinu vlnovej dlzky

b.