prevod bin->bcd

balu balu na k-net.fr
Neděle Duben 24 08:53:04 CEST 2022

plan bol postavit si releovy AD prevodnik, resp. nieco ako bolo pouzite
v prvom digitalnom voltmetri

https://youtu.be/xFic_Fn5ujM
https://youtu.be/OIATKbSkYxw

su uplne bozske. Pri resersi som sa docital, ze rele boli v tom case
velmi drahe, tak vymysleli nahradu krokovymi rele. Zakaznici sa nejak
zacali stazovat, ze je prevadzka pristroja prilis hlucna. Co sa
vyriesilo novym modelom krokoveho rele, ktore bolo ponorene v oleji :-)
Neskor prisli ne-elektromechanicke prevodniky.
V materialoch vsade vyzdvihovali, ze pristroj priamo pracuje s
dierovacom pasky od International Business Machines. Zrejme predchodca
buduceho HPIB.

Z patentov a clankov som pochopil, ze islo o klasicke binarne prevodniky.

https://patentimages.storage.googleapis.com/37/b9/2e/e05bf60aa0e158/US2715678.pdf

https://patentimages.storage.googleapis.com/05/42/b8/945e284fd6022f/US2738504.pdf

https://patentimages.storage.googleapis.com/1e/00/fa/6615bde7dbf492/US2824285.pdf

https://patentimages.storage.googleapis.com/37/b9/2e/e05bf60aa0e158/US2715678.pdf

integracne az neskor

https://patentimages.storage.googleapis.com/23/d7/96/3804097f4fe75e/US2941196.pdf

Vyzera, ze som sa mylil. Podarilo sa mi najst manual so schemou od Non
Linear Systems model 519, auto range, 1mV - 999.99V, 80 merani za
minutu, interna referencia

https://elektrotanya.com/non-linear_systems_model_519p_digital_voltmeter.pdf/download.html

a su tam bloky obsahujuce rezistory s hodnotami 1-2-4-8, takze to naozaj
bezi na baze BCD.

Inak bozska je referencia. Merak obsahuje standard cell, na strane 10
manualu je jej "Standard cell certificate". EMF of this cell has been
measured and found to be within +/-0.01% of 1.01859V at 20 C. Podpisane
tipkom z fabriky. Skvele. Teraz si clovek objedna Fluke 8588A a dojde mu
to bez folie na displeji :-)

b.