RUT955/OpenWRT a konfigurace WiFi

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Duben 23 20:35:05 CEST 2022

Pěknou sobotu přeji.

Možná tu jsou nějací znalci krabiček RUTxxx od Teltoniky.
https://teltonika-networks.com/products/routers/
Vzhledem k tomu, že to prodává kde kdo, tak je to zřejmě i dost populární.
A určitě jsou zde znalci OpenWRT.

Kdo to nezná, tak ty výrobky Teltoniky (firma z Litvy) jsou po HW
stránce asi docela dobré.
Konkrétně moje verze RUT955 umí WiFi a 2 nezávislé GSM.

Je v tom nějaký MIPS a na něm běží OpenWRT.
Pro správu to má WWW rozhraní, ale dá se to dělat i na úrovni Linuxu.
Jen když se do toho hrábne ručně, už nejde udělat nic přes WWW, protože
ten to zase přepíše.

Dost zoufale bojuju s WiFi.
Jak je obvyklé u WWW nadstaveb, tak jsou to předvařená řešení, která to
zjednodušují pro uživatele.
Ale jen tehdy, když obsahují zrovna to, co uživatel chce.
A to bohužel není můj případ.

Potřeboval bych rozdělit provoz na síť LAN, a druhou síť na rozhraní WAN.
Ani jedna nebude Internet.
Ta předvařená konfigurace automaticky počítá s tím, že WAN je skutečně
WAN a má tam být nějaký ISP.
Mezi těmi sítěmi bude firewall, který z WAN do LAN pustí jen přesně
definované služby.
Tohle už mi jede, i když jsem musel iptables pravidla ohýbat ručně a pak
je násilně implantovat do toho WWW rozhraní.

Ale potřeboval bych WiFi napojit na ten WAN. Aby drátoví uživatelé na
sítí WAN i WiFi uživatelé byli to samé.
A toho za prase nemůžu dosáhnout.
Mám (aspoň podle WWW konfigurace) pověšené to AP na WAN. Klienti se
připojí, ale nedostanou IP adresu (DHCP server na WAN samozřejmě jede).
Pokud to stejným způsobem připojím na LAN, tak všechno věží hladce.
Jak mám sakra dosáhnout stavu, aby AP přidělovalo adresy z DHCP serveru WAN?
WAN se nedá tagovat, takže přes nějakou tagovanou VLAN to nejde. Nebo
aspoň já to neumím.

Jestli to má prosím někdo v ruce/v hlavě a poradil by, tak velice děkuji
předem.

PL