Re: Který MCU pøežije rok ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Duben 23 08:51:39 CEST 2022

[preposielam]

Ahoj,

tak ked som pracoval pre jednu nemenovanu polovodiciarsku firmu, tak
mouser je pre takych vacsich bastlicov ako tych jednokuskovych ako som
ja. Zaujimave to zacina byt, ked sa objavi objednavka radovo 1xx xxx
kusov. To uz len cena materialu je zaujimava polozka. Ale este stale
to nie je ziadne terno... Nehovorim, ze mensie objednavky nie su
zaujimave, ked neprsi, tak aspon kvapka, ale z hladiska investovanych
penazi do vyroby su z nich menej efektivne vynosy. A potom je tu este
jeden aspekt. Dnes sa vsetko programuje v C-cku a to zerie dost
pamati, takze typy s 16kB Flash su vlastne svojim sposobom
nepouzitelne... A tych 16kB musite este delit 2 aby ste dostali pocet
instrukcii a hned vidite, ze na pocet instrukcii je aj ta M0 svojim
sposobom na urovni starej 8kW 16f877. No ale tie 16kB M0 v tom mouseri
maju aj v kusovke... Teda aspon mali, ked som ich pozeral. :)

A.

Staci se podivat na mouser a tam vidite v jakych tisicich maji objednano
od zakazniku a jak reaguji dodavatele tj. kdy ocekavaji od vyrobcu.
Hodnekrat nikdy a pocty xx xxx. To rozhodne neni pocet pro
nekoho/bastlire do supliku. Rozhodne to jsou zajimave pocty kdyz si
uvedomite, ze tam tam objednavka od zakazniku je polozena bez terminu.
Kdyz se ptam na dostupnost, tak na mnozstvi ani nedojde, proste neni a
vemte kdyz se nekde ukaze.

Jirka