Jak na WiFi senzory teploty v pokoji ?

Kořenský Pavel pavel.korensky na dator3.cz
Pátek Duben 22 20:48:48 CEST 2022

Zdravím,

tak nakonec jsem problém senzorů teploty vyřešil jednoduše. Holt už stárnu.

Když jsem viděl ty Zigbee teploměry/vlhkoměry o rozměrech cca. 3x3 cm napájené jednou lithiovou baterkou 2032, bylo mi jasné, že líp to nezbastlím.

Takže jsem jich pár koupil s tím, že z jednoho Raspbery Pi udělám centrálu a připojím to na něj. Po prvnotním neúspěšném laborování jednak s Domoticz (nerozchodil jsem víceméně vůbec, protože zigbee2mttq se nějak nedařilo), přes Openhabian (dařilo se částečně, jezdí to hezky, ale neseje to - resp. nedařilo se párovat ty Zigbee proti USB sticku s TI CC2531) až po Home Assistant.

No a ten Home Assistant (jako hotový Flash image celého řešení pro Raspberry) se rozběhl na první dobrou, zařízení se spárovala bez problémů a všechno šlape jako hodinky. Vypadá to docela sexy v tom webovém rozhraní, add-ons jako třeba zálohování na NAS taky fungují, takže u toho patrně zůstanu.

Docela mně zaujalo, že Zigbee má až překvapivě velký dosah. V rámci mezonetového bytu to Raspberry s USB stickem CC2531 a externí anténkou vidí senzory po celém bytě a ani nebylo třeba použít Zigbee chytrou zásuvku, kterou jsem projistotu koupil taky, že bude případně fungovat jako hub/router.

Ale abych nevyšel ze cviku, objednal jsem si pár kousků ESP32 NodeMCU na experimentování s ESPHome a uvidíme, co se z toho vyvrbí. Asi nejdřív venkovní teploměr, protože ten jsem jako hotové řešení za lacino nikde nenašel.

Jinak ty Zigbee teploměry/vlhkoměry jsou vzhledem k rozměrům a provedení celkem "manželka-friendly, protože z toho nic netrčí, nevedou do toho dráty a bílá věc 3x3 cm neuráží estetické cítění ať je nalepena kdekoli. A vzhledem k tomu, že jsem celý projekt doma "prodal" jako cestu k ušetření za plyn, protože k tomu časem přibudou nějaké chytré hlavice na radiátory topení, bylo to přijato mojí drahou polovičkou celkem vlídně, dokonce bych řekl, že s mírným nadšením... 😊

Zdraví PavelK