RE: Městské radary - kmitočty?

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Duben 22 10:23:15 CEST 2022

DD,

Stare – mikrovlnne:
Jednoduchy CW radar kde sa dopplerom mera rychlost z rozdielu odoslanej a prijatej vlny
Vojensky stary vysiela FM stebot kde sa mera rychlost, smer  aj vzdialenost. Tento radar nie je CW
pretoze by musel vysielat permanentne svojim velkym vykonom
Nove radary s prichodom DSP sa posielaju steboty v digitalnej forme ako PN sekvencie.
Prijmac nasledne koreluje prijaty signal so znamou PN sekvenciou dalej sa pouzivaju dalsie
metody ako averaging na potlacenie pozadia sumu a milion inych ☺. Tieto radary maju vyhodu v tom, ze sa navzajom
nerusia.
Automotive radary  - paradoxne stale pouzivaju CW FM ako tie vojenske (joke)
Vsetky moderne zameriavacie radary pouzivaju antenne fazove polia vratane tych automotive

Laserove:
CW laser a opat dopplerova metoda alebo meranie vzdialenosti do par desiatok metrov typicky vykon 5mW
Pulzovany laser – moderna laserova dioda s vykonom 100W ma 4x4mm a to na merania do par stoviek metrov staci
(policajny rucny radar, golfovy merac vzdialenosti)
pre vacsie systemy sa pouzivaju ine zdroje
Na prijem sa pre pulzovany radar pouziva SPAD single photon avalache diode oproti beznej AD ma hodne vyhod aj nevyhod reaguje aj na jediny foton ale na druhej strane ma hodne sumu.

Kedysi ma tato tema dost zaujimala, nieco som aj postavil na skusku a tam to zalahlo. Uz ma zaujima opat nieco ine ☺

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Dodo Racek
Sent: Friday, April 22, 2022 9:00 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Městské radary - kmitočty?

Laserove vypocitavaju z 2 merani.

Radiove mikrovlnne (stare) merali doppler, ale nie ako absolutne meranie zmeny frekvecie, ale FM? modulacia a pri doppleri modulovaneho sinalu dochadzalo k vymiznutiu nosnej a z toho sa urcovala rychlost. Matiku k tomu si uz nepamatam (ratali sme to), bolo to pred cca 30 rokmi, tak to berte trochu s rezervou. Snad som nezmrvil princip. Bolo to uz davno.

Novsie radiove - neviem, s nimi som nerobil.

Dodo

Dňa pi 22. 4. 2022, 8:41 Tomáš Hamouz <konfery.tomas.hamouz na seznam.cz<mailto:konfery.tomas.hamouz na seznam.cz>> napísal(a):
To máte ověřené? Někde jsem četl že se využívá Dopplerův posuv.

Tomáš

Ano.

Dňa št 21. 4. 2022, 22:27 Miroslav Šinko <sinkomiro na gmail.com<mailto:sinkomiro na gmail.com>> napísal(a):
Ako tym zistia rychlost? Vzdialenost ano. T.j. meranie sa opakuje a vyhodnotia zmenu vzdialenosti za znamy cas?

miro

Používateľ Dodo Racek <dodoracek na gmail.com<mailto:dodoracek na gmail.com>> utorok 19. apríla 2022 napísal:
Niektore nie su radiove, ale laserove a pouzivaju TTF - teda meranie casu letu laseroveho luca od vyslania po vratenie odrazu.

Dodo

Dňa ut 19. 4. 2022, 15:29 Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com<mailto:honza.kuba na gmail.com>> napísal(a):
Před časem tu šla nějaká diskuse o těch tabulích, co ukazují aktuální rychlost vozidel.
Mám od jedné nějakou dokumentaci, ale nějak nemohu najít a nikde se to neuvádí, na jakých kmitočtech pracuje radar toho měřiče.
Policie používá  "Ka" pásmo s frekvencí 34.0 GHz a 34.3 GHz, ale předpokládám, že ty "informační tabule" pracují někde jinde.
Nemá někdo informaci, kde radar běží?

Bez virů. www.avast.com<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>