Re: Který MCU přežije rok ?

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Pátek Duben 22 08:38:53 CEST 2022

Ahoj,

asi 8051 přežije, těch jsem viděl ve skladu nejvíc v tm.., ale v jaké
modifikaci je otázkou.
V těch malých cpu si Microchip dělá vlastní konkurenci nejen mezi PIC,
ale i attiny a atmega již se kříží, takže udržet aspoň jeden typ skladem
je dle mého soudu problém.
Jinak jsem viděla docela dostupné i MSP430... .

Všichni se ovšem připravují na zmenšování. Pokud samotný oscilátor vezme
spotřebu jako cpu, tak tam dají jen RC oscillátor, jenže to není do
všech aplikací. Pokud je na sběrnici více MCU, tak kopírovat čas mezi
sebou, tak se posunou hodně jinam.

V těch větších CPU tj. s více RAM se mi zdá, že se udrží RP2040, to esp
se strašně modifikuje.

V těch ještě větších cpu bych řekl, že ještě může být A20. Ta china to
nějak drží tu výrobu... . Nebo něco jako SAM9x.

Pokud mě někdo doplní, tak budu rád.

Jirka