RE: hw-list na list.hw.czMěření hladiny ve studni

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Středa Duben 20 00:26:43 CEST 2022

Normálně se atmosférický tlak dostane na zadní stranu relativního čidla vnitřkem kabelu. Tady asi použili nějaký kabel, který je "podélně" vzduchotěsný, tak to řeší kapilárou a ten goretex je tam jen kdyby na to pršelo. Ale obecně je celkem náročné zařídit tu podélnou nepropustnost kabelu (aby neprocházel vzduch mezi žilami kabelu, mezi drátky licny ani mezi drátem a izolací) a nevěřil bych, že se toho dá dosáhnout jen tak mimochodem, nechtěně.

Osobně bych asi použil absolutní senzor a řešil korekci na atmosférický tlak (buď senzorem nebo ho někde slíznout na internetu :-)) nebo bych se na korekci vykašlal.

Aleš Procháska

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Lubor Otta
Sent: Tuesday, 19 April, 2022 20:28
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: hw-list na list.hw.czMěření hladiny ve studni

Před časem se rtu řešily různé měřiče hladiny ve studni.
Mně se líbilo měření tlaku v trubičce, trvale zavzdušněné nějakým kompresorkem.
Teď jsem objevil čidlo
https://www.youtube.com/watch?v=NTODN0ahVMU
které měří relativní tlak na dně, a tlak vzduchu je tam prý dotažen kapilárkou s goretexovým filtrem? Můj fyzikální instinkt mi říká že se ta kapilrka musí zavodnit, minimálně kondenzující vzdušnou vlhkostí?
Co si o takovém senzoru myslíte, není to jen finta na oklamání konkurence?
Lubor