bayraktary komunikace

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Duben 19 19:18:20 CEST 2022

Lokalny oscilator a zmiesavac, posun na "znesitelnejsie frekvencie" v
medzifrekvencii, frekvencne co najnizsie - teda siroka medzifrekvencia v
sirke celeho potrebneho pasma, navzorkovanie medzifrekvencneho signalu a
dalej uz len prepinanie matematiky ( koeficientov filtrov, demodulatora,
... ).
Takze prepinanie :baniek: koeficientov, ktore sa pouzivaju na pocitania -
to vie byt rychle ;-)
Na nizsich frekvecniach je mozne robit uzsie filtre a zlepsovat pomer
signal/sum, preto posun na medzifrekvenciu "co najnizsie"
Prepinanie medzi jednotlivymi frekvenciami je riadene tym pseudonahodnym
generatorom a to zabezpeci, ze aj pri viacerych subezne pracujucich paroch
( vysielac + prijimac ) sa navzajom rusit dlhodobejsie nebudu. Podla
implementacie su riesenia, kde moze byt sucnasne pracujucich poctom cca 10%
parov z poctu pouzitych frekvencii.
To, ze sa subezne pracujuce 2 pary "obcas" pobiju na tej istej frekvencii -
s tym sa rata v ramci opravnych kodov.
Rusicka, realizovana pilou rozmietanym generatorom je absolutne neucinna.
Rusicka, ktora by sucasne vysielala napr na 1/3 pouzitych frekvencii v
pouzitom pasme je energeticky tazko udrzatelna.

Robit to analogovo, to by bol brutalny masaker...
Zacalo sa to pouzivat az s digitalnym spracovanim signalov a signalovymi
procesormi.
Prve, s ktorymi som sa stretol boli 24 bitove DSP z rodiny Motorola
DSP56000 niekedy zaciatkom 90-tych rokoch minuleho storocia/tisicrocia.

BTW. dvojica procesorov tejto rodiny riadila rakety s plochou drahou letu
MX. Jeden mal na starosti senzory a snimanie terenu a druhy mal na starosti
komunikacie s dalsimi raketami, satelitmi atd.
Dlho bol zakaz vyvozu akehokolvek kusu tychto  procesorov mimo uzemie USA.
Par kusov "nasi aktivisti" ziskali "na studijne ucely" pomocou "strasnych
vynimiek" ministerstiev obrany, hospodarstva, zahranicnych veci USA, a
byvalych misterstiev obrany, skolstva, hospodarstva byvalej CSSR po viac
ako roku zobrania o povolenia ;-)

Miro si asi tie 3 ? vyvojove sady, ktorych sme sa takmer nemohli dotknut,
len "z dialky pozerat" a velmi okresany "skolsky" vyvojovy SW na tusim 100
riadkov kodu na jednej 5.25" diskete bude pamatat
;-)
V tom istom case sa chlapci na vyskej skole v L.Mikulasi "silno ucili"
ratat korelacie 2-rozmernych matic zrychlujucimi algoritmami co najblizsie
k realnemu casu, kedze hruba vypoctova sila "este nebola" (cas pre
"IT-archeologov" 286, prve 386SX, neskor 386DX) a naucili sa to tak dobre,
ze to dostali az do vyroby  ako srdce vyrobku s takym jednym zenskym
menom...
a "ta zenska" sposobila panikou v niektorych zahranicnych kruhoch, ked ju
predstavili ako princip a aj funkcny vyrobok "za par drobnych", ktory
poslal miliardy dolarov vyvoja neviditelnosti do ... minulosti...

A ano, zabavali sa na neviditelnych F117, ked lietali z GB cez nas smerom
do byvalej Juhoslavie a spat  pocas vojny a nasledne ale dost rychlo
urobili amici velmi dorazne NO-NO-NO !!! cez vladne a vojenske kanaly a
obsluha, ani vyvojovi pracovni,, alebo studenti to oficialne nesmeli
zapinat, ani robit :akademicky vyvoj: , takze oficialna zabavka skocila, a
pri zavretych ociach nic nevidno ...
 ;-)

Dodo

ut 19. 4. 2022 o 13:28 <konference na vojtek.biz> napísal(a):