Re: Připojení trolejbusu na trolej
J. Polívka
jpolivka na volny.cz
Úterý Duben 19 16:53:11 CEST 2022
To je hezké.
V Praze jsem bydlel kdysi na konečné trolejbusu, tehdy č. 60
Samozřejmě to tehdy chlapi tahali šňůrama a taky měnili uhlíky.
To bylo nějakého ťukání. Ale mně to nevadilo.
Byl to takový prima "městský kolorit"
Jednou psal tátovi někdo ze zahraničí a neznal adresu.
Tak tu konečnou trolejbusu nakreslil a došlo to.
Jindra Polívka
-----------------------------------------------------------
Dne 19.04.2022 v 16:27 Petr Labaj napsal(a):
> Zítra opět pojedu přes Mendlák.
> Tak si vezmu dalakohled, abych mohl zkontrolovat i kus tratě dál.
> Pokud to neodhalím pohledem, tak si nechám dokonce ten trajf ujet,
> abych viděl zvenku průběh akce.
> A podám zprávu.
>
> PL
>
> *********************
>
> Dne 19.4.2022 v 16:02 Jiří Linhart napsal(a):
>> Když jsem viděl napojení tak to bylo vždy přes tu střížku na
>> zastávce. Odpojení může být kdekoliv.
>>
>> https://mapy.cz/zakladni?x=16.5849645&y=49.2214524&z=19&pano=1&source=stre&id=79900&pid=68796937&yaw=4.278&fov=0.498&pitch=-0.151&ds=1
>>
>>
>> https://mapy.cz/zakladni?x=16.5848400&y=49.2214011&z=19&pano=1&source=stre&id=79900&pid=68796898&yaw=4.316&fov=1.571&pitch=-0.229&ds=1
>>
>>
>> Ta stříška je (byla) na zastávce Královopolská x Purkyňova na
>> trolejbusu směrem do Bystrce. Je to vidět i na mapách.
>>
>> Dávají je tam kde jsou potřeba.
>>
>>
>> JL
>>
>> Dne 19.04.2022 v 15:55 Petr Labaj napsal(a):
>>> Ne. Na troleji není nic. On se napojí kdekoli na trati.
>>> A osa vozu a osa troleje můžou být proti sobě i dost posunuté.
>>>
>>> PL
>>>
>>> **********************
>>>
>>> Dne 19.4.2022 v 15:49 Jiří Linhart napsal(a):
>>>> Dobrý,
>>>>
>>>> Na troleji je kus umělé hmoty částečně průhledné ve tvaru opačně
>>>> písmena V a ten navede sběrač na trolej
>>>>
>>>>
>>>> JL
>>>>
>>>>
>>>> Dne 19.04.2022 v 15:46 Petr Labaj napsal(a):
>>>>> Vrtá mi hlavou, jak se napojuje trolejbus na trolej.
>>>>> Po Brně teď už jezdí dost trajfů, které umí jet kousek na baterky.
>>>>> Ale není to takový režim jako třeba ty pražské, kde je kus trasy
>>>>> pod trolejí a kus ne. Tam na to navedení sběrače na trolej je
>>>>> takový prizmatický přípravek. Ale u nás ne.
>>>>>
>>>>> V Brně to jezdí po normální trase, kde je trolej celou délku
>>>>> trasy. Jen občas ty kšandy stáhne, a později je zase na trolej
>>>>> napojí. Nějak automaticky, z kabiny. Ne jako kdysi, když chlap
>>>>> tahal rukama za šňůry.
>>>>>
>>>>> Typicky třeba linka 35. Ta na Mendláku vždy 10 minut stojí. A
>>>>> protože je tam cvrkot, tak aby neblokovala trolej, vždy před
>>>>> příjezdem na Mendlák šíny za jízdy stáhne. Konec dojede na baterky
>>>>> a parkuje někde mimo.
>>>>> Když je čas odjezdu, tak zase na baterky najede na zastávku a šíny
>>>>> automaticky napojí. Rovnou na holý drát, a ten je vůči ose vozu
>>>>> +-metr.
>>>>> Navíc to jde dost rychle.
>>>>>
>>>>> Napadá mě jen navedení kamerou s nějakou automatizací. Nezdá se
>>>>> mi, že by to tak rychle zvládl nějak řídit/navádět šofér.
>>>>>
>>>>> Nevíte prosím, jak je to dělané?
>>>>>
>>>>> PL
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list