bayraktary komunikace

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Duben 19 16:26:29 CEST 2022


Nie. Ziadne vyzarovanie palubnych pristrojov. To su rozpravky.
Pouziva sa korelacia "obrazov signalov" viacerych prijimacov v realnom case
a ako aktivny(e) prvok(y)(vysielac(e)) sa pouziva nejaky oficialny lokalny
zdroj signalu (silny TV, alebo rozhlasovy vysielac)

Radiovo "neviditelne" lietadla pouzivaju 2 techniky:
- lamane plochy, nie obluky, aby sa signal odrazal "niekam" do prec, ale
urcite nie naspat tam, odkial prisiel ( aby sa impulz nevratil naspat k
radaru)-preto su aj lopatky turbin motorov "utopene" niekde hlboko a "za
rohom" vo vzduchovom kanali, nie vonku viditelne ako pri civilnych
lietadlach.
- povrchove vrstvy, ktore dokazu pohltit/utlmit niektore konkretne
frekvencie, na ktorych obycajne chodia radary (to je mozne pre par uzkych
pasem, ale nie sirokospektralne)

Teda dalo by sa aj sirokospektralne, ale potom by lietalo nevzlietlo (vaha
a aerodynamika - viete si predstavit lietadlo pokryte napr. feritovymi
ihlanmi ako  v radiovej bezodrazovej komore? 😃)
Preto, ak sa pouzije ina frekvencia/frekvencie ako byvaju radarove, tak
povrchove upravy/natery, ktore robia lamda/4 transformaciu nefunguju a
signal sa odraza.

"Pocuvajuca" antena sa tazko radiovo hlada a nasledne nici...
Viacere prijimacie anteny rozne na uzemi nepotrebuju, aby sa signal vratil
tam, odkial bol vyslany, ale aby sa signal od zdrojov signalu (kludne
viacerych na roznych frekvenciach a z viacerych miest) odrazil "niekam na
zem", kde ho prijimacie anteny zachytia.

Velmi zjednodusene:
Predstavte si to ako "zasumene" snimky oblohy, ktore sa kalibrovane
"prelozia" cez seba. Sum sa statisticky vyrusi a tam, kde je objekt,
vznikne "bodka"

Dodo

Dňa ut 19. 4. 2022, 12:44 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napísal(a):

> Tak to jsem měl (snad z dost důvěryhodných zdrojů) informace o mnohem
> vyšších schopnostech.
> Nějaký radar, to snad považovali za úkol pro pojídače koláčů.
> Oni snad uměli (umí) chytat nesrovnatelně slabší signály, vyzařované
> třeba palubní elektronikou nebo radarem, který jede do umělé zátěže.
> Právě proto to byla, a asi ještě je, taková pecka.
>
> PL
>
> ********************
>
> Dne 19.4.2022 v 11:26 Pavel Hudeček napsal(a):
> > U Tamary a dalších systémů s hyperbolickou navigací je potřeba buď
> > širokopásmovost (palubní radar v letadle je ideál), nebo musí být
> > signál záměrně dlouhodobě fázově stabilní (GPS a pod). Přímo tamara
> > snad uměla klasický radary co vysílaj občasný krátký pulzy, zajímalo
> > by mě, jestli Věra umí i ty novější, co vysílaj 50 % času, s modulací
> > a umělou aperturou.
> >
> > PH
> >
> > Dne 19.04.2022 v 0:57 Vláďa Anděl napsal(a):
> >> Nojo, to by mě nenapadlo, že to může jít na širokopásmovém přijímači
> >> až o tolik dolů. Tak asi jo. Přece jen když si představím výkon možná
> >> ve stovkách W, aby to na 300 km přeneslo video, předpokládám, že by
> >> to mělo jít na menší vzdálenost přijímat i širokopásmově. Ostatně mám
> >> dojem, že Tamara funguje taky širokopásmově. Ale možná jen na radary,
> >> kde je ten signál hodně silný. Ale je fakt, že tam mohou mít směrovou
> >> anténu, takže menší výkon - no asi to mají vymyšlené dobře.
> >>
> >> Anděl
> >>
> >> Dne 18.04.2022 v 21:35 Dodo Racek napsal(a):
> >>> Systemy s rozprestretym spektrom je dost problem zarusit. Na kazdej
> >>> diskretnej frekvencii uzky filter, rychle, pseudonahodne prepinanie
> >>> frekvencii...
> >>>
> >>> Digitalna komunikacia s opravnymi kodmi.
> >>>
> >>> Na spektralnych analyzatoroch iba "male zvacsenie" sumu pozadia...
> >
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220419/0ed2d078/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list