Připojení trolejbusu na trolej

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Duben 19 15:46:24 CEST 2022

Vrtá mi hlavou, jak se napojuje trolejbus na trolej.
Po Brně teď už jezdí dost trajfů, které umí jet kousek na baterky.
Ale není to takový režim jako třeba ty pražské, kde je kus trasy pod
trolejí a kus ne. Tam na to navedení sběrače na trolej je takový
prizmatický přípravek. Ale u nás ne.

V Brně to jezdí po normální trase, kde je trolej celou délku trasy. Jen
občas ty kšandy stáhne, a později je zase na trolej napojí. Nějak
automaticky, z kabiny. Ne jako kdysi, když chlap tahal rukama za šňůry.

Typicky třeba linka 35. Ta na Mendláku vždy 10 minut stojí. A protože je
tam cvrkot, tak aby neblokovala trolej, vždy před příjezdem na Mendlák
šíny za jízdy stáhne. Konec dojede na baterky a parkuje někde mimo.
Když je čas odjezdu, tak zase na baterky najede na zastávku a šíny
automaticky napojí. Rovnou na holý drát, a ten je vůči ose vozu +-metr.
Navíc to jde dost rychle.

Napadá mě jen navedení kamerou s nějakou automatizací. Nezdá se mi, že
by to tak rychle zvládl nějak řídit/navádět šofér.

Nevíte prosím, jak je to dělané?

PL