LED zarovky

Jiří Sládek sladek na czhops.cz
Pondělí Duben 18 11:56:31 CEST 2022

Já mám zkušenost, že LED žárovky o trochu vyšší wattáži se brzy zničí,
když jsou v uzavřených svítidlech.

V kuchyni jsem použil 14W LED ve skleněné kouli o průměru asi 40cm, s
malými větracími dírami v horním plechovém krytu.
LEDka po několika týdnech začala poblikávat a nakonec zhasla.
Nasadil jsem další, a tu čekal stejný osud.

Třetí LEDku jsem nasadil už bez skleněné koule kolem, jako pokus.
A tento pokus trvá už tři roky a LEDka drží.

Chlazení má tedy zřejmě zásadní vliv na životnost.

Jiří Sládek