Jak na WiFi senzory teploty v pokoji ?

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Neděle Duben 17 10:15:56 CEST 2022

Zdravim,

kdysi jsem si s necim podobnym hral.
skoncilo to tak, ze jsem mel po dome sadu slave nodeMcu (s ESP), ktere se pripojovali do jednoho mastru, kde se data sbirala.
pak rpi se mastra dotazovalo (a mazalo nasbirana data).

uvazoval jsem takto:
- z bezpecnostniho hlediska: i kdyby se nekdo naboural do site senzoru, nikam jinam se nedostane.
- z provozniho: jede to vsechno na baterie a data se sbiraji, i kdyby vypadla wifina.

akorat v ramci rekonstrukce jsem to vsak vsechno postrkal kamsi do nejake bedny a jeste jsem to nevytahl.

:)

--------------------------
Sam
--------------------------

Sent: Friday, April 15, 2022 at 11:19 PM
From: "Kořenský Pavel" <pavel.korensky na dator3.cz>
To: "hw-list na list.hw.cz" <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Jak na WiFi senzory teploty v pokoji ?

Zdravím vespolek,

po delší době jsem se opět odhodlal si trochu zabastlit a samozřejmě jsem si pěkně naběhl...

Záměr byl celkem jednoduchý. Učinit naší domácnost, kterou záměrně udržuji zcela "hloupou"  o něco méně hloupou a mít vše pod kontrolou.
Takže jako první krok jsem si usmyslel, že by nebylo úplně špatné mít v několika pokojích senzory teploty (a případně vlhkosti) připojené do domácí WiFi sítě. Teplotu by prozatím snímalo Raspberry Pi, připojené do stejné sítě a to buď tak, že by na něj senzory posílaly hodnoty nebo by naopak Raspberry Pi periodicky oslovovalo senzory třeba přes HTTP a sejmulo si data ve formátu "senzorXYZ, teplota, vlhkost".

Po prostudování materiálů k několika komerčně dostupným senzorům jsem kvůli bezpečnosti všechno zavrhnul. Nechci žádný cloud někde, žádné appky pro mobilní telefony, nic takového. Jen uzavřené řešení v rámci domácí sítě.

Jako celkem zřejmá možnost se nabízí použít třeba Raspberry Pico s WiFi modulem a napsat si to v Pythonu sám. To by problém nebyl. Jenže to má háček. Moje domácí síť má WiFi část zabezpečenou pomocí WPA2 Enterprise (takže certifikát na každém klientu, Radius server pro autentikaci, šifrování už od prvního okamžiku při navazování spojení a tak podobně).

No a to bohužel Raspberry Pi Pico neumí 😞 Nebo lépe řečeno, nenašel jsem nikde návod, jak udělat, aby to umělo.

Nemáte někdo nějaký tip jak to udělat ? Nebo třeba tip na nějaký jiný, dostatečně laciný mikrokontrolér, který by to uměl ?
Potřebuju jenom aby to šlapalo na baterky a umělo se to připojit na WPA2 Enterprise a dalo se to dodatečně programovat v nějakém smysluplném jazyku (C, Python atd.) a nevyžadovalo to zakoupení komerčního kompilátoru za X tisíc dolarů.

Díky za jakékoli info

Zdraví PavelK