Re: A co vítr? (Bylo: Re: OT Čím topit?)

AZE aze na seznam.cz
Úterý Duben 12 21:16:34 CEST 2022

Re: A co vítr? (Bylo: Re: OT Čím topit?)Vyhozené peníze. Tyhle hračky se roztočí při rychlosti větru až nad 5m/s. O výkonu se nedá mluvit. Aby to mělo smysl, muselo by to mít vrtuli o průměru cca (3-5) nebo víc m/s a muselo by to být nad zemí na kopci ve volném prostoru, kde fouká. Rychlost větru pro jmenovitý výkon je tak asi (12-15)m/s. Vynásobte 3,6x a máte to v km/h.
aze

From: Juro
Sent: Tuesday, April 12, 2022 7:56 PM
To: HW-news
Subject: Re: A co vítr? (Bylo: Re: OT Čím topit?)

Pekný deň prajem

Asi sa oplatí kúpiť nejakú menšiu veternú turbínu aj za 40e
https://s.click.aliexpress.com/e/_AMgKYL

Z  napojiť na impulzný merač a vyhodnocovať to za dni. To by sme aj spravili z kolegom, len ako určiť koľko vetra je minimum t.j. aby sa oplatili niečo stavať ?
Lebo tie hodnoty napr. 1.3m/s New 800w 12v sa mi zdajú len teoretické...
Ale na chatu dobíjať baterky je to asi jedno -)))
https://s.click.aliexpress.com/e/_9Q9moT
dokonca to čínan nainštaloval vedľa domu

     Trochu odbočím, ale když se tu dokola řeší ta energetika...
      Byl jsem před pár lety ve Friedrichshafenu u jednoho člověka a provozoval 10kW "větrník"
      Zaujalo mě tenkrát, že i když prakticky vůbec nefoukalo a subjektivně bylo docela horko, dělalo to něco oklo 2kW výkonu.
      Vzpomínám si , že říkal, že je to primárně na topení a že se musí každých 5 let měnit nějaké ložisko. A že u toho je nějaká "minimání" baterie snad 2kWh .

      Docela se mi to líbilo, ani to nenělalo žádný randál, jediné co bylo slyšet tak občas  servo na naklánění lopatek. Já v podstatě mám pozemek, kde "furt" fouká.
      Má někdo nějaké zkušenosti? Docela mě láká zkusit něco nového, zvlášť když ty ceny nejsou až zas tak šílené. A hlavní důvod je, že to prakticky funguje pořád. I když nesvítí :-)

      Je mi jasné, že to není to pravé do činžáku v Praze,  ale proč to zatím nikde není vidět?

      něco lze nalézt na netu, ale spíš obecné informace..
      https://www.epet.cz/kdy-se-vam-vyplati-poridit-si-domaci-vetrnou-elektrarnu-/
      https://www.flexpro-industry.com/e-commerce/cs/profesionalni-v/37-10KW-v.html
      https://www.flexpro-industry.com/pdf/Eoliennes-Flexpro-Industry.pdf