Re: OT Čím topit?

AZe aze na seznam.cz
Úterý Duben 12 09:54:27 CEST 2022

Před mnoha lety jsem se vzduchem trochu zabýval. Přikládám pár fotek.
Zdaleka nedosahuje parametrů systému země-voda.
Venkovní klimajednotku vzduch-vzduch s příkonem cca 1 kW ve spojení s
trubkovým výměníkem používám pro ohřev bazénku pro děti v létě. Chladivem je
propan.
aze

-----Původní zpráva-----
From: Martin Záruba
Sent: Tuesday, April 12, 2022 7:39 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT Čím topit?

Na chlazení dobrý. Na topení nic moc. Je přednostně určena pro chlazení,
takže v režimu topení má obráceně zapojený venkovní výměník (nyní
výparník) než tepelné čerpadlo. Navíc má problém s odmrazováním, protože
vlastně nemá čím. Kdyby odmrazovala jako normální tepelné čerpadlo, tak
na Vás bude foukat studený vzduch. Takže zastaví vnitřní ventilátor a
odmrazuje jen ztrátovým teplem kompresoru. Pro topení by navíc bylo
optimální umístit vnitřní jednotku u země. Jinak budete mít u stropu
teplo, ale u země chladno. Jsou tam sice lamely prosměrování proudu
vzduchu, ale nečekejte od nich zázraky.

Martin Záruba