Krystalzace IPA?

Neděle Duben 10 15:09:14 CEST 2022

Taky jsem o tom přemýšlel, jak by to probíhalo, kdyby přijel
pyrotechnik. Na evakuaci sousedů jsem ani nepomyslel, jejich barák je od
mého 15 m daleko. Ale předpokládám, že si jen oblíkne ochranný oděv,
plechovku vloží do nějaké protivýbušné schránky a pak se to pokusí
odbouchnout někde venku. Jako kluci jsme dělali ledacos a kamarádi
dělali i peroxid acetonu. Muselo se s tím opatrně, ale pokud to bylo ve
formě prášku, manipulovat se s tím dalo. Říkalo se, že když narostou
větší krystaly, reaguje to i na zlomení krystalu (krystaly mívají různé
vady a tam to může prasknout i samo) a že to může bouchnout i když se to
ohřeje sluníčkem. Ta troška sajrajtu, kdyby nebyla zrovna na dně
plechovky, by mi taky nepřišla zvlášť nebezpečná. Roztrhaná plechovka
není zrovna to pravé. Teď kupuju IPu v TME, je to v půllitrových
plastových lahvích a asi to bude bezpečnější - hlavně je do toho vidět.

Anděl

> Pár poznámek:
> 1. Je jasné, že je to celkem minoritní záležitost, takže běžné
> skladování IPA není velký problém.
> 2. Ale není to nereálné, jestliže v článku od hasičů z r. 2018 jsou
> popsány připady z 2007 a 2017.
> 3. Tato diskuse začala tím, že se první tazatel ptal, co že se mu tam
> urodilo za krystalky, takže se to týká i domácích bastlířů.

Ze 2 a 3 plyne, že s déle skladovanou ipou je dobré zacházet obezřetně a
při zjištění 3 postupovat tak, aby nenastalo 2.