SIGSALY

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Duben 6 08:42:10 CEST 2022

to nie je uplne iste, presne toto sa hovorilo aj o Enigme, alebo dokonca
Lorenz kodovacej masine...

A presne jeden krat, napriek instrukciam, Lorenzom odoslali rovnaku
spravu dva krat s rovnakym klucom. Vdaka tejto nedbalosti obsluhy nie
len, ze dokazali podrobne popisat ako ten stroj funguje bez toho aby ho
niekto videl, ale aj navrhnut a postavit pocitac, ktory potom tie
sifrovane spravy dekodoval :-)

Ale suhlasim, system je to pekelne zlozity. Zaujimalo by ma ako sa
generoval kluc z toho sumu, aby sa dal nahrat analogovo na platnu a
zaroven obsahoval dostatok informacie pre kodovanie kazdeho digitalneho
bitu. Zrejme tiez ako analogovy signal s rovnakou sirkou pasma ako rec,
a kodovacie bity sa generovali podobnymi filtrami ako recovy kanal. Ale
to je len moja spekulacia.

b.