Krystalzace IPA?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Duben 5 13:52:50 CEST 2022

Je to docela zákeřný, spousta zdánlivě nevinných organických látek,
které mají někde v molekule vhodně kyslík, můžou nenápadně
peroxidizovat, je-li k dispozici další kyslík. Prostě se z kalapné
hořlaviny stane za nějaký měsíce-roky kapalná hořlavina s přísadou velmi
citlivé výbušniny. Často, třeba u éteru, k tomu není ani potřeba sluníčko.

Ohledně IPA jsem o tom nikdy dřív neslyšel, tak jsem trochu gůglil:
GD Peroxide Forming Chemicals (umn.edu)
<https://dehs.umn.edu/sites/dehs.umn.edu/files/gd_peroxide_forming_chemicals_aug_2019_jo.pdf>
na str. 5 je nadpis:
Explosion during the Distillation of Isopropyl Alcohol

PH