Re: OT Výkon jaderného odpadu v ČR

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Duben 4 09:04:49 CEST 2022

Ano, gama je bezpečná, kromě rakoviny nepůsobí dalších škod...

Pavel Kutina

-----Original Message-----
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka na gmail.com>
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Sent: po, 04 dub 2022 8:44
Subject: Re: OT Výkon jaderného odpadu v ČR

Jednou jsem byl u instalace césiového zářiče od Endress Hauser, používá se
to na snímání hladiny (tehdy to bylo něco jako asfalt, žádný jiný snímač se
na to nehodil). Přišlo to v dřevěné bedně asi 1x1x1 metr, byl na tom
obrovský znak radioaktivity, všichni kolem toho chodili jak kolem
nevybuchlé pumy z 2. světové války, báli se to vůbec otevřít nebo na to
sahat. Museli jsme dostat nějaké školení, jak s tím, co s tím.

A přitom, jak si pamatuju z přednášky E+H, záření gama je poměrně bezpečné,
protože "projde skrz a mnoho škody neudělá".

Nějak si neumím představit, že by si někdo k baráku nechal přivézt
několikatunový kontejner s jaderným odpadem, jaké haló by kolem toho bylo a
teď si představte naštvané sousedy a sepisování petic :-)

P.K.