Nabijeni EV

AZe aze na seznam.cz
Neděle Duben 3 10:37:45 CEST 2022


Myslím tento modul: 
https://eskutr.cz/prislusenstvi/645-evse-kit-v11-for-ev-nabijeci-stanice-kabely.html
Co se stane, když se bude řídící napětí na vstupu AN pomalu zvyšovat od 
nuly? Anebo obráceně, bude se snižovat? Proběhnou všechny stavy A-C? Jde o 
to, aby nedocházelo k chybám a fungovalo to samo.
Nebylo by lepší řešit nabíjení v rozsahu výkonu od nuly pomocí DC konektoru 
s  konverzí nad 400V?
aze


-----Původní zpráva----- 
From: Pavel Urbančík
Sent: Sunday, April 03, 2022 10:09 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Nabijeni EV

Bambule na kabelu přenosné nabíječky obsahuje:
- elektroniku pro generování CP signálu
- relé
- meření unikajícího DC proudu (nahrazuje chránič typu B)

Pokud se na auto připojí jen napájení bez správného CP signálu, tak se
nestane nic nebo hodí chybu.
Autou hlídá jestli se projdou stavy správně, tzn je potřeba aby správně
prošly stavy A-B-C.
Tzn pokud je na CP trvale PWM, tak se nabíjeni nepustí.
Průběh je takový:
- je potřeba tam mít DC12V - Stav A
- pak auto připojí odpor 2K7 mezi PE a CP, tím se přejde Stavu B
- pustí se PWM na straně EVSE
- auto sepne 1K3 a na to EVSE tím se sepne relé v EVSE - Stav C

Minimální proud je 6A, při nižším hodí auto chybu (asi jak který model, ale
VW a škoda spadne do chyby a pomůže až přechod do stavu A)
Když se nastaví 9V trvale na CP, tak se přechází do stavu B1 a znamená
pozastavení nabíjení ze strany wallboxu

PP signál propojený odporem přímo v konektoru a většina kabelů jej nemá
vyvedených ven, určují průřez kabelu mezi konektorem a volným koncem.
Na straně EVSE modulu se pak dává stejný odpor.

Používám taky vytěžování soláru do auta, ale tlačím to přes EVSE od
Tecomatu, kde se řídí vše z PLC.

Pavel



-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of AZE
Sent: neděle 3. dubna 2022 0:41
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Nabijeni EV

Nabíječky v autech jsou přizpůsobené konkrétní baterii, bambule na 1f
kabelech asi slouží pro omezení proudu na 10A PWM signálem 1kHz kvůli
domovní instalaci. S 3f kabelem bez bambule na AC nabíječkách si omezí výkon
samy třeba na 11 nebo 22kW. Předpokládám, že kdyby se auto s nabíječkou
3,7kW připojilo na síť přímo bez tzv. "nabíječky" na kabelu nebo bez
wallboxu, nastaví se proud rovnou na 16A. Nebo je v tom nějaký háček?
V nabíjecím konektoru je ještě odpor mezi N a pomocným kontaktem (ne CP, tím
druhým).
Znamená to tedy, že na kontaktech pro DC nabíjení je připojena přímo baterie
a dal by s z ní odebírat proud, nebo je tam ještě něco, stykač...?
aze



-----Původní zpráva-----
From: Pavel Urbančík
Sent: Saturday, April 02, 2022 11:22 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Nabijeni EV

U nových aut je palubní nabíječka většinou 3x 1F. Vyzkoušno na Tesla, ID4,
Enyaq.
Mám vyzkoušeno že autu je jedno která fáze je zapojena a nabíjí klidně i na
2F a i bez fázového posunutí. (Je tam samořejmě riziko přetížení N vodiče,
tzn to asi není spráný postup)

Tady je ukázka 3F tesla nabíječky
https://www.youtube.com/watch?v=Y6xoNqbBpXc


Pavel


-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: sobota 2. dubna 2022 23:09
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Nabijeni EV

Pokud jsou mé informace správné, tak DC nabíječka (ve stojanu) je skutečně
nabíječka.
Její výstup je připojený přímo na kontakty baterky.
Takže komunikace musí vyhandlovat parametry toho nabíjení mezi autem a
stojanem.

U pomalého AC nabíjení je nabíječka v autě.
Ta škatule na zdi (wallbox) komunikuje s autem jen proto, aby dala nabíječce
v autě vědět, kolik si může v každém okamžiku odebírat ze sítě.
U 1f nabíjení asi musí být v autě zvyšující měnič. U 3f zřejmě někdy taky.

PL

********************

Dne 2.4.2022 v 22:51 AZE napsal(a):
> Trošku jsem se zabýval nabíjením elektromobilů, ale nemám jasno
> ohledně DC rychlonabíjení. AC nabíjení, z domácích tzv, wallboxů 1f a
> 3f a z nabíječek s krabicí na kabelu 1f chápu, to žádné nabíječky
> nejsou, název jen mate uživatele. Jak vlastně funguje rychlonabíjení
> 50kW, třeba u ČEZ? Baterie auta má cca 400V, pro těch 50kW to je cca
> 125A, u 100kW je to už 250A. DC proud má v konektoru dva kolíky, a k
> tomu tam jsou dva fousy pro komunikaci. Nabíječka je ve stojanu, pro
> AC je v autě. Jak vlastně nabíječka komunikuje s autem? Zcela jistě
> tam musí být AC/DC měnič na vyšší napětí, běžný 3f usměrňovač by těžko
> dodal z 3f sítě  400V DC.
> aze
>

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list