Výhody/nevýhody různých typů multimediálních kontejnerů

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Duben 2 03:13:14 CEST 2022

Chci si postříhat nějaká videa, uložená z TV. Tedy původně ve formátu
transport-stream z DVB-T2.
Když jsem se díval na free stříhací programy, tak mi jako nejlepší vyšel
Avidemux. Je free a dokonce open-source, takže paráda.
Umí načíst přímo ten TS, což je fajn.
Teď jde o to v jakém typu muxu uložit výsledek.
On defaultně nabízí MKV. Já jsem zatím používal MP4.

Mají prosím některé typy kontejnerů nějaké výhody proti jiným?
Buď třeba kvalitativní (hlavně dobré synchro obraz/zvuk) nebo třeba
lepší kompatibilitu s různými přehrávači?
Když jsem to zkoušel uložit do MKV a MP4, tak v MKV to bylo nepatrně
menší. Ale opravdu nepatrně, tak o 0.2%.

Co mě trochu znejistilo je, že jsem to postříhal a uložil do MP4.
Pak jsem ten MP4 znovu otevřel a nechal jen znovu uložit. A délka se
lišila. Třeba o nějaké 2MB na 1GB celkové délky.
Dokonce když jsem z toho filmu ustřihl kousíček na začátku a uložil, tak
to bylo nepatrně větší, než ten původní obsah.
Připadá mi to takové "analogové".
Samozřejmě všechno je ukládáno v původní kompresi, bez rekódování. A
stříháno na klíčových snímcích.

Díky za případné know-how.
PL