38. rocnik sutaze ZENIT v elektronike

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Duben 2 00:19:00 CEST 2022

> Odpovede na otazku 6 v kat. B boli bodova
> zvaracka, a odpovede na otazku 7 boli krystal :-)

Trapne. Pritom spravna odpoved na obe otazky je, ze je to nejaky exoticky
neuzitocny geret v CERNe.

Ale mna skor zaujima, ako dopadla komplexna uloha. Podla fotiek bolo len
jedno fungujuce riesenie, a to je podla poctu tlacitok to, ku ktoremu si
ukazal aj schemu, a namojveru nerozumiem, ako to malo fungovat. To akoze
si manualne (a blahozelam autorovi k pouzitiu RS) povolim vstup na o nieco
viac ako 1s, pricom z generatora mam 1s pulz pocas ktoreho je citanie
povolene cez EN vstup prveho citaca, a potom sa manualne tretim tlacitkom
nuluje? Hm. Tolko o Tvojej teorii, ze sa pouzije generator postupnosti
impulzov. Kolko za to dostal bodov? Skoda, ze nemas video.

Tipujem, ze ta uloha bola prilis komplexna na to aby sa dala stihnut; a to
mozno ani nie tak inheretne zlozita ako skor rozsiahla. Bodovanie nutilo
robit tu rozsiahlu cast - nastrkat 28 seriovych odporov a pozapajat 4
dekodery a 4 displeje je odporna robota - takze sa asi nikto nesustredil
na to, co tam bolo dolezite. Asi by stacilo to binarne zobrazenie na LED,
alebo zobrazovac aj s dekodermi mat aj tu ako hotovu "suciastku"...? Ja by
som sa prihovaral za to, aby tato uloha v nejakej revidovanej verzii
zazila navrat.

Moje tradicne vyhrady - ak je treba zakazat internet, tak je zle postavena
uloha; mcu je validna suciastka a treba pracovat na tom aby sa dala
"ferovo" pouzit; a ze nespajkovacie pole sa spravne pouziva tak ze sa hned
na zaciatku hodi do odpadkoveho kosa - trvaju.

Mimochodom, link na program mas nespravne, ale kedze som profesionalny
programator, to mi nezabranilo v tom, aby som si ho stiahol (dokaz:
predposledny riadok je
    return (y + y/4 - y/100 + y/400 + t[m-1] + d) % 7;
)

Mohol by si to zahrnut do buduceho rocnika sutaze: tu mate nespravny link,
bud si ho opravite, alebo si ten program napiste sami.

Ja viem, ze je nedostatok cipov a ze vyrobcovia cipov maju problem aj so
vstupnymi surovinami; ale takuto prudku zmenu orientacie vyroby som
necakal:
https://photos.google.com/share/AF1QipM_DHhHh5W6ro4ZmpKGFhsAuaS_kLxbV3ECuIHW8fsSEitDlyfqOv2fK8aiIVEZCw/photo/AF1QipMHs6YBCNs6Yeumfj6dUOTt2aBbNHyrF5Cr2oJI?key=djZzUUlDTXh3RVVQdmJwbVJaLVdBZkIyd18yQ3JB

wek

PS. Ano ja viem, nepomohol som, nemam moralne pravo kritizovat. A ano,
klobuk je dolu.