Re: oscilátor

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Pátek Duben 1 01:21:16 CEST 2022

Zdravim,

jen takovou jednoduchou uvahou.

Okolo krystalu je idealni kapacita cca 2x tj. na 12,5pf krystal je ideal
25pF.

Pokud se podivam na kmitani hradla jako RC obvod, doplnim 25pF, tak mi
vyjde dle on-line kalkulatoru seriovy odpor cca 200k RC Circuit
Calculator (omnicalculator.com)
<https://www.omnicalculator.com/physics/rc-circuit>

Pokud si reknu, ze kapacita musi byt pouzita pro samotny krystal i
samotny RC obvod, tak na vystupu krystalu bych dal kapacitu 50pF(soucet
krystalu + RC obvodu), do serie bych dal seriovy rezistor tech 200k i
kdyz se mi to na zacatku zdalo moc. U mcu vzdy vidim seriovy odpor pro
eliminaci vyzarovani ci minimalne naladeni vystupu digitalniho IO na
50ohmovou impedanci, jak to tam je zapojeno vlastne nevim, schematicky,
tam je hradlo. Ono neni ovsem hradlo jako hradlo, nekdy to hradlo je
spis komparator a nekdy je spis analog. Taky ta rychlost s jakou udelaji
prekmit a co to provede mistne je otazkou.

Jirka