Komunikace v rámci rozlehlejší sítě

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Září 30 16:51:53 CEST 2021

Zdravím,

jak jsem se tu celkem nedávno ptal na zkušenosti s komunikací po
nízkonapěťovém silovém vedení, začíná se nám to nějak nebezpečně přibližovat
projektu. OK, vstupní data se "nepatrně" změnila (napájení 48V/1.5A,
aktuálně 3 km, vedení 4x4 mm2). I tak se mi ten princip nezdá úplně
jednoduchý, tak mne napadlo využít vedení jen jako napájecí a zkusit to bez
drátů, drahý Marconi...

Vzhledem k tomu, že se mi nikde nestane, že bych mě dvě koncové stanice a
mezi nimi tři kilometry ničeho (vždycky jsou mezi nim další stanice, maximum
je snad 800 metrů), říkal jsem si, že by se mi tam možná líbily nějaké DECT
modemy a udělat si retlanslaci, případně něco jako LoRa.

A protože o LoRa vím poměrně málo, tak se snažím něco načíst, ale není mi
jasná jedna drobnost - pokud použiju nějaký hotový 868Mhz modul, budu s jeho
využitím schopen komunikovat s dalším zařízením v doslechu, aniž bych to měl
nějak dál začleněné do WAN a aniž bych někomu dalšímu musel platit za datové
přenosy? V rámci jednoho "uzlu" předpokládám dejme tomu deset, patnáct
koncových zařízení, které odesílají (a také dostávají) data z jednoho
masteru, který už si data nějak přebere a vlastním komunikačním kanálem je
pošle někam mimo, případně zase nějaká data pošle těm svým podřízeným.

Je tohle realizovatelné? Máte s tím někdo zkušenosti? Jaká může být
dostupnost/chybovost spojení? Stačí mi i 300Bd, ale potřeboval bych se
spolehnout na to, že ten kanál bude fungovat.

Díky.

Pavel Kutina