termoclank - predlzenie

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Úterý Září 28 22:07:48 CEST 2021

Když je to provedené symetricky, obě strany stejně a spoje (po párech) držené na stejných teplotách , tak by se teoreticky měla všechna termoelektrická napětí vzájemně vynulovat. Prakticky se tam (pro vyšší přesnost) ale musí použít "termoelektrický drát", vyráběný pro speciálně každý typ termočlánku, homogenní, čistý, drahý, ... S tímhle ale nemám zkušenost, raději používám Pt1000, tam to moc hlídat nemusím a termočlánek mám jen ne teplotní změny a absolutní teplota mě tolik netankuje, tak to prodlužuju obyčejným Cu drátem a svorkami.

Aleš Procháska

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Tuesday, 28 September, 2021 19:21
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: termoclank - predlzenie

Zrovna jsem o tom premyslel, kdyz jsem pajel konektor pro termoclanek do DPS a asi je jen dulezite, aby to bylo spojeno na kratkem, teplotne vyrovnanem useku. Kdyz bude spoj napr. kov-cin-kov a na obou prechodech stejna teplota, tak se snad termoelektricke napeti proste odecte. ?
Ten konektor ma asi i kontakty z odpovidajicich kovu a az pajeci konec je pozlacen. Kdyz jsem jej vypajel a zkousel znova zapajet, dalo to uz docela praci. NiCr i NiAl jsou vlastne i ciste nejak obtizneji pajitelne cinem, ne?