OT: Kalkulacka Casio fx-350ES a druha odmocnina

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Září 28 21:43:25 CEST 2021

Dobry den

koupil jsem si kalkulacku Casio fx-350ES na stul kdyz potrebuju neco
jednoducheho rychle spocitat a nechci poustet aplikaci v mobilu nebo PC.

Vcelku vyhovuje az na jednu vec a to je druha odmocnina - kdyz neco
spocitam, dam '=' a vyjde mi cislo. A ted to chci odmocnit, ale ouha
po stisknuti tlacitka se za vypocitanym cislem objevi symbol odmocniny
a chce to zadat cislo ktere se ma odmocnit. Zkratka neodmocni to vyledek
vypoctu. Ale kdyz dam x^2 tak to vysledek vypoctu mocni.

Nevite jestli se tahle logika neda nejak 'prepnout' ? Zkoumal jsem navod
ale nic nezminuje. Pro moje ucely je to docela pakarna, na to ze vlastne
vyuzivam jen par funkci ( + - * / x^2 , sqrt) tak zrovna jedna z nich je
takhle zmrsena.

RealCalc v mobilu i calc ve windows funguje ocekavanym zpusobem, takze
jsem necekal zadrhel u kalkulacky, ale ouha..