Re: Přeprava kol - chipy nejsou

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Září 24 19:44:36 CEST 2021

Přesně proto jsem tu už jednou položil otázku, zda je známo nějaké srovnání
nehodovosti a souvisejících škod člověk vs Tesla autopilot, v přepočtu na km
jízdy za podobných podmínek.

Představa člověka hlídajícího, kdy autopilot udělá chybu mi prostě od
začátku přišla absurdní:-)
Takže moje úvaha je, že až bude autopilot řídit v průměru bezpečněji, bude
bezpečnější použít ho a nestarat se o něj a dokud bezpečnější nebude, nelze
ho používat. Podle toho, že je "milion" nehod denně, ale když se jednou
vybourá autopilot, píšou o tom po celém světě, odhaduji, že autopilot je již
lepší, jen lidi a zákonodárci si ještě nezvykli:-)

PH

---------- Původní e-mail ----------
Od: sam.hw <sam.list.hw na gmx.com>
"'zacnou na to casem zcela spolehat'
osobne bych nechtel sedet v aute a koukat, jak automat ridi a hlidat ho.
proste chvili to cloveka bavi, ale zacne to byt opravdu nuda.
jednoduchy pokus: staci, pokud clovek sedi vedle ridice, treba i jenom
pulhodiny
a hlidat jak ridi, jestli na vsechno reaguje

vsadim se, ze vetsina lidi to chvili da, ale pak uz se rozptyluje koukanim,
kde co lita.
osobne taky nemam problem ridit cele stovky kilometru a pozornost si udrzim
cele hodiny.
ale jak si sednu vedle a jenom 'cestuji', tak konec.

samozrejme, cest vyjimkam-manzelkam, ktere by do toho rady kecaly klidne
cele dny! ;)
(nastesti takovou nemam)

chtel jsem rict, ze to je opravdu blby vymysl si koupit autopilota, ale
ktereho je treba hlidat.
to bych si radsi najal cloveka-skororidice na to, nez bych to delal sam
:)
"