Mereni spotreby tepla

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Září 23 19:23:26 CEST 2021

Já jsem přízemní konstruktér, takže mám přízemní (a v praxi pak celkem
levné) nápady.
Na druhé straně nevěřím těm poměrovým měřičům tepla, co se instalují na
radiátory. Umím si představit celkem snadné způsoby, jak je ochcat bez
zásahu do nich.

Já si spotřebu tepla měřím jen pro sebe. Ale jistě by se to takto dalo
aplikovat několikanásobně, na všechny propojené větve.
V rozvodu mám impulzní vodoměr (cena kolem 400 Kč) a 2 teplotní čidla (v
mém případě TMP03, ale stejně lze použít třeba DS18B20, cena celkem do
100 Kč).
No a k tomu nějaké "Arduino" podle vlastních preferencí. Dříve to bylo
za nějakých 30-100Kč, dneska nevím.
Pokud byste jako "Arduino" použil nějaké ESPxxx, tak by to mohlo
komunikovat bezdrátově. Ale zase je třeba řešit napájení.
Já to mám drátově, takže po jednom kabelu lezou data i napájení.

PL