mereni spotreby elektriky - navazani na velkoobchodni ceny

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Čtvrtek Září 23 16:35:20 CEST 2021

neviem ako to funguje, ale funguje to v masovom nasadeni. Francuzi
nanutili do kazdej domacnosti inteligentne elektromery Linky
https://www.enedis.fr/sites/default/files/Notice_compteur_Linky_Monophase_anglais.pdf
https://www.smart-energy.com/features-analysis/smart-meters-101-frances-linky-electricity-meters/

meria to okamzitu spotrebu a vie to vypnut ked sa prekroci tarif ktory
si zakaznik plati. Takisto to vedia na dialku zapnut a vypnut, napriklad
ked sa niekto stahuje. Nas studentsa prestahoval do noveho bytu a este
nebola prepisana elektrika. Volal na linku teta mu na pockanie zapla
max. 200 W pre svetlo a chladnicku. Ked vybavili papiere tak to uvolnili
uplne.

Po dlhsej periode ked som nebol doma mi dosla faktura so spotrebou,
ktora mi prisla prilis vysoka vzhladom na to, ze som nebol doma. Bol som
ale zvedavy, ci sa niekto nahodou nepripojil, napriklad v zahrade, alebo
garazi. V zakaznickom profile je bezne dostupny udaj o mojej dennej
spotrebe. Da sa aktivovat aj jemnejsie rozlisenie ako 1 den. Povazuju to
uz za osobne udaje, takze som musel odsuhlasit, ze suhlasim so
zobrazenim spotreby tusim az na niekolko minutovej urovni, ale bolo to
vsetko tam. Nepripojil sa nikto :-)

Takze ano, technologia na to existuje, je dokonca v masovom meritku uz
nasadena, ma vyhody aj nevyhody a mozu si s vami robit co chcu... Suseda
to nechcela, ale nakoniec jej to pod prislubom zastavenia dodavky
elektriny nanutili.

b.