ESP32 + LCD20x4 - sypou se znaky

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Čtvrtek Září 23 15:52:47 CEST 2021

Zdravím konferenci,

mám tady LCD 20x4 I2C, modré podsvícení, klasika z Ali:

https://www.google.com/search?q=lcd20x4+i2c&rlz=1C1GGRV_enCZ959CZ962&oq=lcd20x4+i2c&aqs=chrome..69i57j0i22i30l9.2885j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

A zlobí mi to s ESP32 a klasickou knihovnou:

#include <LiquidCrystal_I2C.h>

https://randomnerdtutorials.com/esp32-esp8266-i2c-lcd-arduino-ide/

Zkoušel jsem snížit frekvenci I2C na 10kHz, to trochu pomůže, ale stejně se
po čase začnou sypat znaky. Zkoušel jsem 2 LCD z různých dodávek a chová se
to stejně. Pullupy na I2C jsem snížil až na 2k, hrany jsou ostré. S
převodníkem úrovní i bez se to chová stejně (3,3/5V).

Ze začátku vše ok a po pár sekundách, hlavně když tam sypu třeba hodiny se
to začne sypat a displej se buď posunuje nebo zobrazuje náhodné nesmyslné
znaky.

Vypadá to nějak takto:
https://aws1.discourse-cdn.com/arduino/original/4X/d/8/b/d8b40ad945e38c11351b4bbcc054264b04867516.jpeg

Zkoušel jsem už 3 různé knihovny.

Obsypáno keramikou, zvlnění do 50mV.

Co je tak magického na to připojit 2004 I2C LCD k ESP32? Chodí Vám to
někomu? Máte nějakou vyzkoušenou knihovnu (ESP32 arduino framework /
platformio).

Díky,

HP