Mereni spotreby tepla

Čtvrtek Září 23 14:00:26 CEST 2021

Nojo, jenže u takhle velkých bytových domů je to běžné, vyplatí se to a
navíc to nařizuje zákon.

Jak jsem zjistil, u dvou bytů v domě je to zřejmě ekonomicky nesmysl.
Obvykle se to prostě rozdělí paušálem = 50/50 nebo podle podlahové plochy
bytu.

Jeden indikátor s montáží vyjde asi na 1000 Kč, teď si to vynásobte počtem
radiátorů (třeba 7, v některých místnostech jsou 2, v rodinném domě jsou ty
byty trochu větší) a jste na částce, která se snad nikdy nemůže vrátit.
Nebo měřidlo do potrubí (pokud to jde), ale to je sice jedno, zato stojí
několik tisíc.

Teď se tam započítávají různé koeficienty, cca 1/2 se stejně platí
paušálně, druhá 1/2 poměrem podle dat z těch měřidel... každý radiátor by
měl mít svůj vlastní koeficient (velikost, typ radiátoru, možná i
umístění), byty mají taky svoje koeficienty, podkroví má jiný než přízemí
nebo 1. patro... nějaká ta orientace na jih na sever apod...

V zásadě by šlo se dohodnout na nějakém výpočtu, tabulce v excelu, kam se
budou zadávat čísla z těch měřidel. A stejně to bude spíš kvalifikovaný
odhad než přesná kalkulace.

P.K.